Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

October 11, 2011

semut-aku tak heran la

semakin bersemangat berbelog sampaikan semalam je ada dua entry yang tak semenggah telah dipublishkan. ;)


ni la gambo semut yang x sedor diri tu. cis!!

semalam, semut telah menganiaya yuyu sebanyak dua kali berturut-turut. mula-mula tu mmg terasa hati sangat dengan semut sedunia tapi akhirnya keimanan yang teguh buat yuyu rasa "heh semut, ko ingat aku gentar dengan permainan ko ni?" 

permainan 1 semut ;
macam biasa, ada je masa free, yuyu akan menerjah bilik rahsia untuk "mengepump". mmg seronok yang tak terhingga sbb dapat hasil yang agak banyak untuk pengepam picisan mcm yuyu ni iaitu 8oz(4oz X 2 botol) sambil membaca buku teks sejarah tingkatan 2. tgh packing2 botol dan pam masuk dalam cooler beg, tiba2 je ternampak 
"eh, apo bondo eh jang?" 
"oh tidak! katakan ini semua mimpi"
seekor semut malang telah kelemasan (mungkin x pandai berenang) dalam botol berisi susu 4oz.
arghhhh tension wa cakap lu..tapi apa boleh buat.nk saman semut tu, semut tu mcm dh arwah. hasilnye, 4oz terpaksa dituang ke dalam sink..sedih nye. tapi tiba2 teringat "semangat2 dari kwn2 BF yang lain" terus ckp dalam hati "eh apa sgt la setakat dugaan mcm ni, mungkin lepas ni boleh dpt berganda2 lagi, rezeki dari DIA kan."

permainan 2 semut ;
teringatkan stok cuma ada dalam 10oz je dlm peti ais.mmg x cukup la untuk hafiz esok.sekurangnya2 20oz baru dapat mengajar dengan tenang di sekolah. df hafiz, sampai dia tidur. terus start mengepump. 20 minit cuma dapat 2.5oz je.ok la tu, sikit2 lama2 jadi bukit.
sekali lagi dugaan datang.sama mcm kes pertama tu. saborrrrr je la wahai semut. geram sungguh aku.aku benci kau semut!


sabar ye syg, nnt mama buat stok banyak2 untuk syg ye..jom kita boikot semut , syg..



kalau suke , like la ;p

9 comments:

MyRule said...

best tgk HAfiz tido..

Aik..cane semut boleh masuk?

mommie yuyu said...

myrule ;
hehe pejam rapat mata, kacau pun x jaga dah.
xtau la mah, myb dh terselit celah botol yuyu x perasan sbb rumah yuyu banyak sgt semut2..mak yuyu ckp semut mmg suka susu ibu sbb manis..ntah la.yang pasti, benci semut

Mrs Najib said...

alaihai comelnye geramnye nk cubit2 n kiss aje nie...rindu sama kamo juge!!! semangat2 kasi entry byk2 ek

izyan asimat said...

ololo debab nya hafiz.. comel dan hencem pulak... ok la at least yuyu ade al stok.. yan ni stok pon tak dak... harap pump arini utk ek je la.. huhuhu takpe jgn patah semangat..hehe

~YUN~ said...

memang susu ibu manis kan,yun tinggl botol dlm sinkipn abis hurung semut..hehe!

mommie yuyu said...

mrs najib ;
hehe cubit la, hafiz mmg suka org kiss dia, gomol2 dia, cubit pp dia..senyum la kalau org bagi perhatian kat dia..yeahhh mmg smgt nk menaip entry baru ni.

mommie yuyu said...

izyan ;
yan, yuyu mana ada stok byk pun..hari2 kena pam untuk esok cuma biasa mm ada la lebih sebotol ada 2 botol..
hafiz mmg debab dan semakin debab kan?

mommie yuyu said...

yun ;
setujuu sangat tu.yuyu pun simpan botol tempat tinggi.pandai betul semut2 ni memanjat.padahal xde tangga pun kan?he

JIVEBUMZ said...

dah lama tak lawat yuyu dah besor anak bujang yuyu nie yer...ensemmm plak tu..

aah aritu akak pon same gak tetibe ada semut yg dah mati kt dalam botol dalam tu ada 5oz.. akak tawakal jer yuyu buang semut tu n simpan susu tu utk stok esya..

alhamdulillah esya ok jer hehe