Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

April 13, 2011

kenapa org x kata bodoh macam ayam?

ini cerita kedai kopi.tiada hakim tiada saksi , cerita sensasi..(setop setop.. dh x ingat lirik)


Di sebuah ladang ternakan ayam...kelihatan seekor ayam jantan yg tua duduk termenung...masih terngiang2 di telinganya perbualan tuannya utk membeli ayam jantan yg lebih muda...ape tidaknya, di kawasan yg mempunyai 25 ekor ayam betina itu...hanya dirinya saja yg jantan dan diharapkan utk memastikan ayam2 betina yg lain bertelur...sedangkan dirinya sudah semakin tua...mana la laratkann...

Satu hari seekor ayam jantan yg muda kelihatan di situ...pastinya dibeli oleh tuannya. Si ayam muda begitu angkuh membawa ayam2 betina di depan ayam tua. Ayam tua hanya mampu menahan marah dan tersenyum sinis. Dia tau itu bukannya satu2 ayam jantan muda yg penah hadir di situ, namun kerana kepintarannya die berjaya mengusir ksemua ayam2 jantan yg lain.

"Apa kata ko bg aku 10 ekor ayam betina, ko amik la lg 15 ekor", Kata ayam tua.

"Eh! Mana bole, ko tu dah tua, bagi la can kat aku", kata ayam muda dgn angkuh.

Lantas ayam tua mencdgkan agar 1 perlumbaan diadakan dan pemenangnya berhak mendpt kesemua ayam betina yg ada. Si ayam muda bersetuju.

Pertandingan yg dittpkan ialah lumba lari 400m, tetapi ayam tua meminta supaya dia dibnrkan lari dahulu krn dirinya sudah tua. Ayam muda bersetuju. Ayam tua pon mula berlari, nun di ujung sane ayam muda mengejar...semakin hampir, dan iba2...DUM!!!...tuannya menembak si ayam muda, dgn kesal mulutnya membebel...

"AKU TAK TAU LA NAPE SUMER AYAM JANTAN MUDA YG AKU BELI NI GAY...TAUNYA KEJAR AYAM JANTAN GAKS..DAH LA TU...NGAN AYAM TUA PON JADI!!!"

Ayam tua tersenyum kemenangan...




sekarang kamu semua tahu kenapa prg selalu kata "bodoh macam lembu" bukan bodoh macam ayam kan??


apa korang ingat ayam tua x ceredik ke???


jadilah seperti ayam , makin tua makin cerdik.hehe








kalau suke , like la ;p

13 comments:

Puan Kutu said...

hahaha apalah..

Azlan Hasan said...

hahaha..nice!!!ayam muda tu gelojoh sangat..hahaha..tgk ayam tua..relax jer..hahaha..

Regards,
-Strider-

^effa^ said...

hahhaa.. ayam gay.. betul gak ye.. heran tuan nye nengok ayam jantan kejar ayam jantan gak.. hahha

mommie yuyu said...

puan kutu ; hehe..lawak jugak ayam2 ni

mommie yuyu said...

azlan hasan ;
ayam tua lagi cerdik dr ayam muda

mommie yuyu said...

effa ;
ada ke ayam gay dalam kehidupan sebenar eh?

Woofer Storm said...

hahaaa pena baca cite ni,tapi thank ye..memang sngal..

*cerita kdai kopi,cerita kedai kopi..lalalal~hahaa
follow kamu

storyfromme said...

sian gila ayam muda tu.hahaha.

mommylavender said...

kelakar ler jannah oiii~ pagi2 dah sengih2..slam pagi

mommie yuyu said...

woofer storm ;
hehe..ini pun dpt dr emel kwn fwd.mcm fun je..ok, nnt saya jejak kamu k

mommie yuyu said...

storyfromme ;
sian kan, kena bodoh gitu je ngan ayam tua

mommie yuyu said...

mommylavender ;
selamat pagi mommie

Atiey said...

hahaah marah gay2 kat luar nnti kalau baca..huhu..aik ayam pun ada gay ker???hehe