Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

April 15, 2011

SUAMI : KETIKA ISTERIMU MENANGIS, GENGGAMLAH ERAT TANGANNYA



Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2,
jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …
Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…

Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg soleha dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk

begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA
kalau suke , like la ;p

7 comments:

Azlan Hasan said...

hmm..nice..tp pada yang xde isteri cam aku xyah laa nak pegang sape2 ek..hehehe :)

Regards,
-Strider-

Puan Kutu said...

ala bila dh lama kawen,kita menangis dia wat bodo jer!hahaha...

zatil said...

betul tu yuyu!!

tapi agree ngan puan kutu..bila dah lama kawen...nangis jer ler sengsorang..uwaaa..

mommie yuyu said...

azlan ;
dh kalau ko belum kawin, mcm mana ko nak dapat isteri yang menangis tu..hek la lu..hihi

mommie yuyu said...

puan kutu ;
mcm nak setuju jugak tu..hihi. tapi kan mami, org lelaki mmg mcm tu.diorang x pegang tangan bukan makna doprang x sayang kita kan?

mommie yuyu said...

zatil;
kekekek, ye la kak..nangis le sengsorang..baik dia layan anak drpd dia pujuk kita kan?xpela, yang penting kita tahu diorang sygkan kita kan kak?

Atiey said...

hehe masa baru2 kawin oklah lgi pujuk2nie..kalau dah beranak cm skrg nie hem nak pujuk pun tunggu esok lah..kdg2 tak pujuk langsung huhu...