Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

November 21, 2012

Hari ke 545


Seeeeelamat pagi cikgu semua (sila baca ikut nada upin ipin ye..)
Assalamualaikum, hari ni genap umur manja yuyu 545 hari. Ada lebih kurang 450 hari lgi untuk cukup 1000 hari.lepas tu 2000 hari lepas tu lagi lagi dan lagi.
Ya ALLAH, KAU panjangkanlah umur anakku. KAU sihatkanlah tubuh badannya Ya ALLAH,
KAU berikanlah dia akal dan minda yang cerdas, fizikal yang kuat ya ALLAH,
Kau lembutkanlah lidahnya untuk menghafal ayat-ayat suci MU, al quran
Kau berikanlah anakku kekuatan untuk berjuang di jalan MU yang benar Ya ALLAH.
Hanya padaMU tempatku mengadu, meminta Ya ALLAH.
Amin Ya Robbal Alamin
 

Selamat hari lahir ke 545 hari cinta mama.

 
Update perkembangan si manja Hafiz hingga hari ini
  • Dah pandai mengamuk-pantang x ikut kehendak dia, mmg berderai la air mata.satu kampong blh begegar kalau hafiz menangis..drama king betul kan
  • Sangatttt lasak,memanjat je kejenya.hero la katakan..x duduk diam seminit pun.kalau dia diam, ada la maknanya tu.salu kalau ngantuk sngatla baru nk dtg baring atas riba orang.
  • Dh pandai sebut mcm2. "nde eh?, amik, nak, anak(xnak), amo (xmboh), nasi, yak, fish, bird, efen (elephant) aiger (tiger), kokok (ayam)..mcm2 la..
  • Rajin membaca. Bangun tdo je, mst cpt2 g cr buku..dlm keadaan mamai2 tu ngadap buku...tenung satu2 gambar. Seronoknye yuyu tgk perkembangan hafiz dari hari ke hari.
  • Dh pandai jeles kalau papa dekat2 dgn mama.. nk tgk tv duduk sebelah2 pun dia marah diap jerit "mammmmmaaaaa, pappppppaaaaaa" dengan muka x puas hatinya.. pastu apa ada kat tangan dia hempas ke lantai. Part ni yuyu kurang suka skt..
  • Dh pandai merajuk .siap blh ckp "ngajuk" kat org kalau tgh merajuk. X malu kan anak i ni..hihi merajuk tp bgtaw org.papa kata ikut perangai mama dia bab ni..huhu
  • Suka manjat meja makan..laju pulak tu. Skrg yuyu dh jrg mkn kat luar, bungkus je kalau teringin nk makan.. x sanggup nk bergaduh dgn anak sendiri kat kedai makan..mmg bersilatla dgn hafiz.
  • Dh pandai amik hati org kalau dia buat salah, contoh kalau dia terpukul mama dgn tangan "cepat2 dtg dkt yuyu pastu ckp "amelll mammmaaa" (comel mama).. nak marah pun x jadi kan? Dh la suara comel..

     

    27hb ni genap la umur manja yuyu ni setahun 6 bulan.kena g jab pastu nk timbang..klinik yg yuyu salu bwk hafiz jab ni x de ukur tinggi..nk kena cr klinik lain la Nampak gayanya.xpun ukut je guna tape menjahit yuyu...kejam kan?



kalau suke , like la ;p

3 comments:

Noli@Ibu Wafa said...

haha..sama ngn wafa yg part takleh duk dekat2 tuh...kalo kitaorg duk dekat2 sambil tgk tv,boleh plak wafa tergolek2 sambil menjerit2..aaaa...aaaaaa..sabo je la...

bila duk renggang,senang lenang la dia g main2...kdg2 kami saje2 je usik dia,duk dekat2,peluk2 sikit,sure ngamokk la wafa tuh,siap berair mata..huhu...

ettyzukhair said...

penatnye nak kira ikot hari..hehe.. apsal ek fasa ni mmg dorg kuat ngamok ye..ameer pon pantang xdpt pape melalak2 baling2 benda..tu yg kdg2 laju je pok tapak kaki dia gerammm...

Hasnah said...

mcm2 ragamkan anak nie. tp dlm ragam2 dia tue semuanya comel jer rasa hehehe =D